Olet täällä: Etusivu > Tuki ja palvelut > Lapin Muistikunto -hanke

Lapin Muistikunto -hanke 2016-2019

Lapin Muistikunto -hankkeen tavoitteena on Lapin väestön aivoterveyden edistäminen ja kotona asuvien muistisairaiden ja heidän lähi-ihmistensä muistikuntoutuksen mallintaminen ja edelleen kehittäminen. Hankkeen tavoitteena on myös vaikuttaa asenteisiin siten, että aivoterveys nähdään elämänmittaisena asiana ja muistikuntoutus ymmärretään osana muistisairaan ihmisen arkea. Hankkeen toiminta-alueena on Lapin maakunta.

Teemme mielellämme yhteistyötä aivoterveyden ja muistikuntoutuksen edistämiseksi. Otathan yhteyttä.

Lisätietoja saa Lapin Muistiyhdistyksen toimistolta sekä hanketyöntekijä Katja Kunnarilta.

Tutustu Muistikunto -kortteihimme tästä

Muistikunto -kortit ovat ensisijaisesti tarkoitettu kotihoidon henkilöstön käyttöön. Niitä voivat kuitenkin hyödyntää myös muistisairaan ihmisen lähipiiri sekä kaikki omasta aivoterveydestään kiinnostuneet.

Kaikkiin koulutuksiin ilmoittaudutaan Lapin Muistiyhdistyksen toimistolle p. 040 508 0482; toimisto(at)lapinmuistiyhdistys.fi tai sähköisellä ilmoittautumislomakkeella osoitteessa bit.ly/muistikunto

AIVOTERVEYSTILAISUUKSIA

* Mielen hyvinvointi -ilta erityislasten vanhemmille yhteistyössä Erityislasten Omaiset ry:n     kanssa Pellossa 17.4. (toteutetaan etäyhteydellä).

* Aivoterveyslähettiläskoulutus ke 22.5. klo 9-15, Rovaniemi + etäyhteys

MUISTIPERHEILLE

Muistiperheen Voimavaravartti koko Lappi

Varaa aika muistiperheelle tarkoitettuun Voimavaravarttiin. Paikalle voi tulla yksin tai läheisen kanssa. Voimavaravartin kesto on noin 30-60 minuuttia. Tapaamiset toteutetaan Caritas Palvelukeskuksen tiloissa Rovaniemellä tai muualla maakunnassa etäyhteyden välityksellä.

Lisätietoja hanketyöntekijältä Katjalta, p. 040 182 4510; katja(at)lapinmuistiyhdistys.fi

Ilmoittautuminen käynnissä:

Muistiperheen Voimavaravartti Rovaniemellä (ajankohta sovittavissa)

Rovaniemi + etäyhteys: Aivoterveyslähettiläskoulutus ke 22.5.

Kaikkiin koulutuksiin ilmoittaudutaan Lapin Muistiyhdistyksen toimistolle p. 040 508 0482; toimisto(at)lapinmuistiyhdistys.fi tai sähköisellä lomakkeella osoitteessa bit.ly/muistikunto

Materiaalia:

Muistikunto -kortit