Olet täällä: Etusivu > Tuki ja palvelut > Lapin Muistikunto -hanke

Lapin Muistikunto -hanke 2016-2019

Lapin Muistikunto -hankkeen tavoitteena on Lapin väestön aivoterveyden edistäminen ja kotona asuvien muistisairaiden ja heidän lähi-ihmistensä muistikuntoutuksen mallintaminen ja edelleen kehittäminen. Hankkeen tavoitteena on myös vaikuttaa asenteisiin siten, että aivoterveys nähdään elämänmittaisena asiana ja muistikuntoutus ymmärretään osana muistisairaan ihmisen arkea. Hankkeen toiminta-alueena on Lapin maakunta.

Teemme mielellämme yhteistyötä aivoterveyden ja muistikuntoutuksen edistämiseksi. Otathan yhteyttä.

Lisätietoja saa Lapin Muistiyhdistyksen toimistolta sekä Mirjalta.

Tutustu Muistikunto -kortteihimme tästä

Muistikunto -kortit ovat ensisijaisesti tarkoitettu kotihoidon henkilöstön käyttöön. Niitä voivat kuitenkin hyödyntää myös muistisairaan ihmisen lähipiiri sekä kaikki omasta aivoterveydestään kiinnostuneet.

Kaikkiin koulutuksiin ilmoittaudutaan Lapin Muistiyhdistyksen toimistolle p. 040 508 0482; toimisto(at)lapinmuistiyhdistys.fi tai sähköisellä ilmoittautumislomakkeella osoitteessa bit.ly/muistikunto

Muistikuntoutus

Aistikas - moniaistinen taidetyöpaja

Aistikas -taidetyöpaja on tarkoitettu muistiperheille. Työpajoissa tutustutaan taiteeseen yhdessä tutkien ja tulkiten sekä itse tekemällä. Sopii kaikille.

Muistiperheen Voimavaravartti Rovaniemellä

Varaa aika muistiperheelle tarkoitettuun Voimavaravarttiin. Paikalle voi tulla yksin tai läheisen kanssa. Voimavaravartin kesto on noin 30-60 minuuttia. Tapaamiset toteutetaan Caritas Palvelukeskuksen tiloissa Rovaniemellä.

Voimavaravarttiin on mahdollista osallistua myös etäyhteyden välityksellä. Lisätietoja hankesuunnittelija Mirja Heikkalalta, p. 045 668 3844

Hankesuunnittelija Mirja Heikkala

p. 045 668 3844; mirja(at)lapinmuistiyhdistys.fi

Ilmoittautuminen käynnissä:

Muistiperheen Voimavaravartti Rovaniemellä (ajankohta sovittavissa)

Aistikas- moniaistinen taidetyöpaja Rovaniemellä (alk. ke 16.1.2019)

Kaikkiin koulutuksiin ilmoittaudutaan Lapin Muistiyhdistyksen toimistolle p. 040 508 0482; toimisto(at)lapinmuistiyhdistys.fi tai sähköisellä lomakkeella osoitteessa bit.ly/muistikunto

Materiaalia:

Muistikunto -kortit