Olet täällä: Etusivu > Tuki ja palvelut > Lapin Muistikunto -hanke

Lapin Muistikunto -hanke 2016-2018

Lapin Muistikunto -hankkeen tavoitteena on Lapin väestön aivoterveyden edistäminen ja kotona asuvien muistisairaiden ja heidän lähi-ihmistensä muistikuntoutuksen mallintaminen ja edelleen kehittäminen. Hankkeen tavoitteena on myös vaikuttaa asenteisiin siten, että aivoterveys nähdään elämänmittaisena asiana ja muistikuntoutus ymmärretään osana muistisairaan ihmisen arkea. Hankkeen toiminta-alueena on Lapin maakunta.

Teemme mielellämme yhteistyötä aivoterveyden ja muistikuntoutuksen edistämiseksi. Otathan yhteyttä.

Lisätietoja saa Lapin Muistiyhdistyksen toimistolta sekä Mirjalta ja Niinalta.

Tutustu Muistikunto -kortteihimme tästä

Muistikunto -kortit ovat ensisijaisesti tarkoitettu kotihoidon henkilöstön käyttöön. Niitä voivat kuitenkin hyödyntää myös muistisairaan ihmisen lähipiiri sekä kaikki omasta aivoterveydestään kiinnostuneet.

Juhlaseminaari

Juhlistamme Lapin Muistiyhdistyksen 30-juhlavuotta ja Muistikunto-hankkeen taivalta juhlaseminaarilla perjantaina 30.11.2018 klo 9-16 Rovaniemellä. Seminaari on maksuton ja tarkoitettu kaikille asiasta kiinnostuneille. Seminaarin ohjelma löytyy tästä. Ilmoittautumiset ma 22.10. mennessä toimistollemme p. 040 508 0482 tai sähköisesti osoitteessa bit.ly/mukujuhlseminaari. Tervetuloa!

Aivoterveys

Muistiviikolla (vko 38) alkoi kolmeosainen matalan kynnyksen "Asiaa aivoterveydestä" -webinaarisarja. Seuraava luento on torstaina 25.10. Webinaarin esite löytyy tästä.

Aivoterveysilta erityislasten vanhemmille Sodankylässä (Jäämerentie 19) ke 24.10. klo 17.30-19.30. Tilaisuuden teemana on stressinhallinta ja mielen hyvinvointi. Ilta toteutetaan yhteistyössä Erityislasten Omaiset ELO ry:n kanssa. Ilmoittautuminen: bit.ly/aivoterveysilta

Vapaaehtoinen aivoterveyslähettiläs:

Toteutamme vapaaehtoisten aivoterveyslähettiläiden koulutuksia

Aivoterveyslähettiläskoulutus verkossa

Verkkokoulutus sisältää 3 x 2 tunnin aivoterveysluentoa. Saat tietoa aivoterveydestä, ryhmänohjaamisesta sekä kattavan tietopaketin käyttöösi. Osallistua voi kotoa käsin omalta koneelta.

Aika: ti 23.10., ti 30.10. ja ti 6.11. klo 12-14

Paikka: verkkokoulutus

Aivoterveyslähettiläskoulutusta on mahdollista tilata myös omalle paikkakunnalle. Lisätietoja saa Mirjalta.

Kaikkiin koulutuksiin ilmoittaudutaan Lapin Muistiyhdistyksen toimistolle p. 040 508 0482; toimisto(at)lapinmuistiyhdistys.fi tai sähköisellä ilmoittautumislomakkeella osoitteessa bit.ly/muistikunto

Muistikuntoutus

Muistiperheen Voimavaravartti Rovaniemellä

Varaa aika muistiperheelle tarkoitettuun Voimavaravarttiin. Paikalle voi tulla yksin tai läheisen kanssa. Voimavaravartin kesto on noin 30-60 minuuttia. Tapaamiset toteutetaan Caritas Palvelukeskuksen tiloissa Rovaniemellä.

Voimavaravarttiin on mahdollista osallistua myös etäyhteyden välityksellä. Lisätietoja hankesuunnittelija Mirja Heikkalalta, p. 045 668 3844

Hankesuunnittelija Mirja Heikkala

p. 045 668 3844; mirja(at)lapinmuistiyhdistys.fi

Hanketyöntekijä Niina Pulli

p. 045 668 3845; niina@lapinmuistiyhdistys.fi

Ilmoittautuminen käynnissä:

Aivoterveyslähettiläs -verkkokoulutus (alk. ti 23.10.)

Muistiperheen Voimavaravartti Rovaniemellä (ajankohta sovittavissa)

Asiaa aivoterveydestä -webinaari (to 25.10.)

Aivoterveysilta erityislasten vanhemmille Sodankylässä (ke 24.10.). Ilmoittautuminen: bit.ly/aivoterveysilta

Kaikkiin koulutuksiin ilmoittaudutaan Lapin Muistiyhdistyksen toimistolle p. 040 508 0482; toimisto(at)lapinmuistiyhdistys.fi tai sähköisellä lomakkeella osoitteessa bit.ly/muistikunto

Materiaalia:

Muistikunto -kortit