Olet täällä: Uutiset

Koko Lappi: Syksyn 2019 vapaaehtoistoiminnan kurssit käynnistyvät

12.09.2019

Muistivapaaehtoistoiminnan kursseja järjestetään syksyllä 2019 seuraavilla paikkakunnilla:

Tornio ke 25.9., 2.10., 23.10. sekä 30.10. Lisätietoa tästä. Ilmoittautuminen 23.9.mennessä.

Simo ti 22.10., 29.10., 5.11. sekä 9.11. Lisätietoa tästä. Ilmoittautuminen 18.10. mennessä.

Rovaniemi ke 20.11., 27.10., 4.12. sekä to 12.12. Ilmoittautuminen 18.11. mennessä. (Paikkatieto ja ajankohdat tarkentuvat myöhemmin)

Muistivapaaehtoistoiminnan verkkokurssi ti 3.12. (huom! ensimmäinen kerta klo 9-11:30), to 5.12., ke 11.12. sekä ke 18.12. klo 13-15. Verkkoyhteyksien testaamismahdollisuus ma 2.12. klo 14.45 - 15.30. Lisätietoa verkkokurssista tästä.

Mikäli vapaaehtoistoimintamme kiinnostaa mutta kurssia ei tänä syksynä järjestetä paikkakunnallasi, verkkokurssi mahdollistaa osallistumisen ympäri Lappia etäyhteyden välityksellä. Verkkokurssille tarvitset tietokoneen ja nettiyhteyden.

Mistä on kyse?

Muistivapaaehtoistoiminnan kurssien tavoitteena on kouluttaa uusia vapaaehtoisia muistiperheiden tueksi: Muistitukihenkilöitä vertaistukihenkilöiksi toisille muistisairauteen sairastuneiden ihmisten läheisille sekä Muisti-Kavereita esim. muistisairauteen sairastuneen ihmisen harrastuskavereiksi.

Kurssi täydentää osallistujien perustietoutta muistisairauksista ja kohtaamisesta, muistiperheen palveluista, oikeudellisesta ennakoinnista ja aivoterveyden edistämisen mahdollisuuksista sekä selkiyttää vapaaehtoistyön periaatteita luentojen, keskustelujen ja käytännön esimerkkien avulla. Kurssille osallistuminen ei velvoita toimintaan. Kurssien käynnistyminen edellyttää riittävää osallistujamäärää.

Lisätiedot kurssien sisällöstä: Annika p.  0400 741 279

Ilmoittautumiset: toimistolle p. 040 508 0482