Olet täällä: Etusivu > Tuki ja palvelut > Muistitupa

Muistitupa

Rovaseutu

Muistitupatoiminta on osa STEA:n rahoittamaa Lapin Muistiluotsitoimintaa. Muistituvalla toimii ammatillisesti ohjattuja vertaisryhmiä kotona asuville muistisairauteen sairastuneille ihmisille, joiden sairaus on varhais-keskivaikeassa -vaiheessa ja jotka eivät ole vielä muiden tukipalveluiden piirissä.

Syksyn 2018 ryhmätoiminta Rovaseudulla:

• Ukko-klupi -ryhmät ovat miehille tarkoitettuja. Ryhmätoimintaan kuuluu monenlaista aivoja aktivoivaa ohjelmaa. Ryhmä kokoontuu maanantaisin klo 13 - 15

• Jämäkkä Vasa -ryhmä on tarkoitettu alle 68- vuotiaana muistisairausdiagnoosin saaneille. Pääpaino on sosiaalisessa kanssakäymisessä ja vertaistuessa. Ryhmä kokoontuu tiistaisin klo 13 - 15

• Muistikoulu -ryhmä on tarkoitettu naisille. Ryhmätoimintaan kuuluu monenlaista aivoja aktivoivaa ohjelmaa ja muistelua. Ryhmä kokoontuu torstaisin klo 10 - 12

• Luonto -ryhmä on yhteinen vertaisryhmä muistisairaalle sekä lähi-ihmiselle. Ryhmässä retkeillään lähialueella, katsellaan luontoaiheisia elokuvia ja keskustellaan luonnon merkityksestä hyvinvointiin. Ryhmä kokoontuu torstaisin klo 14 - 16

Lisätiedot ja ilmoittautuminen:

Muistiohjaaja Mirva p. 0400 742 319

tai Lapin Muistiyhdistyksen toimisto p. 040 508 0482.

Ryhmiin otetaan 8 osallistujaa/ryhmä.

Länsi-Pohja

Kotona asuville, muistisairauteen sairastuneille ihmisille tarkoitetut pienryhmät syksyllä 2018:

• Kemin Porinatupa kokoontuu torstaisin klo 13 - 15
Muistitupa, Kirkkopuistokatu 18 b 14.

• Tornion Tuumatupa kokoontuu parittoman viikon maanantaisin klo 13 -15
Suensaaren palvelukeskus, kerhotila, Keskikatu 36, Tornio.

• Keminmaan Tuumatupa 1 krt/kk perjantaisin klo 10 – 12, yhtä aikaa kokoontuu läheisille OmaisOiva-vertaistukiryhmä.
Päiväkeskus Kallinranta, Järventaustantie 20, Keminmaa.

Simon Tuumatupa 1 krt/kk maanantaisin klo 13 - 15
Simon terveyskeskuksen päivätoiminnan tila, Varkkermontie 1, Simo.

Tervolan Tuumatupa kokoontuu 1 krt/kk maanantaisin klo 12 – 14, yhtä aikaa kokoontuu läheisille OmaisOiva-vertaistukiryhmä.
Tele-talo, Asevelitie 1, Tervola.

Työikäisenä (alle 68-vuotiaana) muistisairauteen sairastuneille toiminnallinen ryhmä keskiviikkoisin klo 13 – 15. Pääpaino sosiaalisessa kanssakäymisessä ja vertaistuessa. Muistitupa, Kirkkopuistokatu 18 b 14.

• Naisten klupi suunnattu muistisairauteen sairastuneille tai selkeitä muistiongelmia kokeville naisille. Kokoontuu torstaisin klo 9.30 – 11.30 Kemin Muistituvalla, Kirkkopuistokatu 18 b 14.

Kemin Muistitupa

Kirkkopuistokatu 18 B 14, 94100 Kemi

Tiedustelut ja ilmoittautuminen:

Sirkku p. 045 6943753

Ylä-Lappi

Inarin MUISTITUPA kokoontuu joka toinen keskiviikko klo 10.00-12.00, parillisina viikkoina 28.11.asti.  Paikka: SAKK:n asuntola Jeeran Sali, Sarviniementie. Muistitupa on tarkoitettu ihmisille, joilla on muistisairaus tai muistipulmia.

Ivalon MUISTITUPA kokoontuu joka toinen keskiviikko klo 15-17, parillisina viikkoina 28.11. asti. Paikka: Palvelutalo Koivikon puutyötila (Sairaalantie 7-9). Muistitupa on tarkoitettu ihmisille, joilla on muistisairaus tai muistipulmia.

Ivalon MUISTISISKOT eli  työikäisten naisten ryhmä kokoontuu joka toinen keskiviikko.

Sodankylä MUISTITUPA kokoontuu joka toinen torstai klo 17-19, parillisina viikkoina 29.11. asti. Paikka: Järjestökeskus Kitinen (Jäämerentie 19). Muistitupa on tarkoitettu ihmisille, joilla on muistisairaus.

Sodankylässä TUKITUOKIOT muistisairaiden lähi-ihmisille kokoontuu joka toinen  torstai klo 12-14,  1.11./15.11./29.11. Hannuksenkartanon päärakennuksen takkahuoneessa (Kurunokantie 5).

Tiedustelut ja ilmoittautuminen:

Virpi p. 045 694 3759 / virpi@lapinmuistiyhdistys.fi