Olet täällä: Etusivu > Tuki ja palvelut > Muistitupa

Muistitupa

Muistitupatoiminta on osa STEA:n rahoittamaa Lapin Muistiluotsitoimintaa. Muistituvalla toimii ammatillisesti ohjattuja vertaisryhmiä kotona asuville muistisairauteen sairastuneille ihmisille, joiden sairaus on varhais-keskivaikeassa -vaiheessa ja jotka eivät ole vielä muiden tukipalveluiden piirissä.

Täältä löydät sekä Rovaseudun, Ylä-Lapin ja Länsi-Pohjan alueen Muistitupien ryhmätoiminnan

Rovaseutu | kevät 2019

Ukko-klupi on miesten oma ryhmä. Ryhmätoimintaan kuuluu monenlaista aivoja aktivoivaa ohjelmaa. Ryhmä kokoontuu maanantaisin klo 13 - 15, ma 21.1.2019 alkaen.

Jämäkkä Vasa-ryhmä on tarkoitettu alle 68- vuotiaana muistisairausdiagnoosin saaneille. Pääpaino on sosiaalisessa kanssakäymisessä ja vertaistuessa. Ryhmä kokoontuu tiistaisin klo 13 - 15, ti 15.1.2019 alkaen.

Muistikoulu -ryhmä on tarkoitettu naisille. Ryhmätoimintaan kuuluu monenlaista aivoja aktivoivaa ohjelmaa ja muistelua. Ryhmä kokoontuu torstaisin ( 2xkk) klo 13 - 15, to 17.1.2019 alkaen

Luontoryhmä on yhteinen vertaisryhmä muistisairaalle sekä lähi-ihmiselle. Ryhmässä retkeillään lähialueella, katsellaan luontoaiheisia elokuvia ja keskustellaan luonnon merkityksestä hyvinvointiin. Ryhmä kokoontuu torstaisin klo 9-11

Kulttuurikävely on muistiperheille ja asiasta kiinnostuneille suunnattu kulttuuriretki Rovaniemen keskustan kulttuurikohteisiin. Torstaisin (2x/kk) 24.1. alkaen klo 13-14.30.

Muistitupaan tutustumiset perjantaisin, varaa aika Mirvalta.

Lisätiedot ja ilmoittautuminen Rovaseudun ryhmiin:

Muistiohjaaja Mirva p. 0400 742 319

tai Lapin Muistiyhdistyksen toimisto p. 040 508 0482.

Ryhmiin otetaan 8 osallistujaa/ryhmä.

Länsi-Pohja | Kevät 2019

Kevään 2019 aikataulut tulossa.

Ylä-Lappi  | Kevät 2019

Inarin Muistitupa on tarkoitettu ihmisille joilla on muistisairaus tai muistin pulmia. Keskiviikkoisin 30.1.2019 klo 10-12 alkaen asuntola Jeeran juhlasalissa, Sarviniementien päässä. Muut kokoontumisajat: 30.1. / 13.2. / 27.2. / 10.4. / 24.4. / 8.5. / + vk 21 luontoretki, josta lisätietoa myöhemmin keväällä.

Ivalon Muistitupa on tarkoitettu ihmisille joilla on muistisairaus tai muistin pulmia. Keskiviikkoisin 30.1.2019 klo 15-17 alkaen Palvelukeskus Koivikon puutyötilassa, Sairaalantie 7-9. Muut kokoontumisajat: 30.1. / 13.2. / 27.2. / 13.3. / 10.4. / 24.4. / 8.5. / +vk 21 luontoretki, josta lisätietoa myöhemmin keväällä.

Sodankylän Muistikahvilaan ovat tervetulleita kaikki muistiperheet, muistiyhdistyksen vapaaehtoiset ja muut muistiasioista tai yhdistyksen toiminnasta kiinnostuneet. Muistikahvilan aikataulun löydät tästä

Ivalossa kokoontuu myös työikäisten muistisairaiden oma ryhmä. Lisätietoja ryhmästä sekä kokoontumisajat Virpiltä. (yhteystiedot alla)

Lisätiedot  ja ilmoittautuminen Ylä-Lapin ryhmiin:

Muistiohjaaja Virpi p.045 694 3759 / virpi@lapinmuistiyhdistys.fi

päivitetty 16.1.2019