Olet täällä: Etusivu > Tuki ja palvelut > Muistitupa

Muistitupa

Muistitupatoiminta on osa STEA:n rahoittamaa Lapin Muistiluotsitoimintaa. Muistituvalla toimii ammatillisesti ohjattuja vertaisryhmiä kotona asuville muistisairauteen sairastuneille ihmisille, joiden sairaus on varhais-keskivaikeassa -vaiheessa ja jotka eivät ole vielä muiden tukipalveluiden piirissä.

Täältä löydät sekä Rovaseudun, Ylä-Lapin ja Länsi-Pohjan alueen Muistitupien ryhmätoiminnan

Rovaseutu | kevät 2019

Ukko-klupi on miesten oma ryhmä. Ryhmätoimintaan kuuluu monenlaista aivoja aktivoivaa ohjelmaa. Ryhmä kokoontuu maanantaisin klo 13 - 15, ma 21.1.2019 alkaen.

Jämäkkä Vasa-ryhmä on tarkoitettu alle 68- vuotiaana muistisairausdiagnoosin saaneille. Pääpaino on sosiaalisessa kanssakäymisessä ja vertaistuessa. Ryhmä kokoontuu tiistaisin klo 13 - 15, ti 15.1.2019 alkaen.

Muistikoulu -ryhmä on tarkoitettu naisille. Ryhmätoimintaan kuuluu monenlaista aivoja aktivoivaa ohjelmaa ja muistelua. Ryhmä kokoontuu torstaisin ( 2xkk) klo 13 - 15, to 17.1.2019 alkaen

Luontoryhmä on yhteinen vertaisryhmä muistisairaalle sekä lähi-ihmiselle. Ryhmässä retkeillään lähialueella, katsellaan luontoaiheisia elokuvia ja keskustellaan luonnon merkityksestä hyvinvointiin. Ryhmä kokoontuu torstaisin klo 9-11

Kulttuurikävely on muistiperheille ja asiasta kiinnostuneille suunnattu kulttuuriretki Rovaniemen keskustan kulttuurikohteisiin. Torstaisin (2x/kk) 24.1. alkaen klo 13-14.30.

Muistitupaan tutustumiset perjantaisin, varaa aika Mirvalta.

Lisätiedot ja ilmoittautuminen Rovaseudun ryhmiin:

Muistiohjaaja Mirva p. 0400 742 319

tai Lapin Muistiyhdistyksen toimisto p. 040 508 0482.

Ryhmiin otetaan 8 osallistujaa/ryhmä.

Länsi-Pohja | Kevät 2019

Muistisairauteen sairastuneille miehille ja naisille vertaistukea ja monenlaista aivoja aktivoivaa toimintaa:

Kemin Porinatupa Muistituvalla, Kirkkopuistokatu 18 (katutaso) torstaisin klo 14.00 - 16.00. HUOM! Uusi ryhmä käynnistymässä myös aamupäivään klo 10.30 – 12.30.

Tornion Tuumatupa kaksi kertaa kuukaudessa maanantaisin klo 13 – 15 Suensaaren palvelukeskuksen kerhotilassa, Keskikatu 36.

Keminmaan Tuumatupa kerran kuussa perjantaisin klo 10 - 12 Kallinrannan päivätoiminnan tiloissa, Järventaustantie 20. Samaan aikaan kokoontuu OmaisOiva-ryhmä lähi-ihmisille.

Tervolan Tuumatupa kerran kuussa maanantaisin klo 12 - 14 Nuorisotila Nuorkalla, Keskustie 90. Samaan aikaan kokoontuu OmaisOiva-ryhmä lähi-ihmisille.

Simon Tuumatupa kerran kuussa maanantaisin klo 13 - 15 Terveyskeskuksen päivätoiminnan tiloissa, Varkkermontie 1. Myös OmaisOiva-ryhmä lähi-ihmisille.

UUTTA!

Oletko työikäisenä (alle 68-vuotiaana) muistisairauteen sairastunut? Tule mukaan toimintaan, jonka sisältöön voit itse vaikuttaa. Ryhmä aloittaa maaliskuussa. Ota rohkeasti yhteyttä ja kysy lisää!

Ahaa! Aivotreeni-ryhmä muistiongelmia kokeville ja varhaisessa vaiheessa muistisairautta sairastaville. Ryhmä aloittaa maaliskuussa. Ilmoittaudu mukaan!

Kultturelli-ryhmässä tutustumme kevään aikana Kemin historiaan ja muistomerkkeihin kävelyretkiä tehden. Ryhmä tarkoitettu muistisairaille ja lähi-ihmisille. Tervetuloa mukaan!

Lähi-ihmisille: Tukituokiossa vertaistukea ja keskustelua kahvikupposen ääressä joka kuun viimeinen perjantai klo 16 – 17.

Muistitupaan tutustumista varten varaa aika Sirkulta

Lisätiedot ja ilmoittautuminen Länsi-Pohjan ryhmiin:

Muistiohjaaja Sirkku / p. 045 694 3753

Ylä-Lappi  | Kevät 2019

Inarin Muistitupa on tarkoitettu ihmisille joilla on muistisairaus tai muistin pulmia. Keskiviikkoisin 30.1.2019 klo 10-12 alkaen asuntola Jeeran juhlasalissa, Sarviniementien päässä. Muut kokoontumisajat: 30.1. / 13.2. / 27.2. / 10.4. / 24.4. / 8.5. / + vk 21 luontoretki, josta lisätietoa myöhemmin keväällä.

Ivalon Muistitupa on tarkoitettu ihmisille joilla on muistisairaus tai muistin pulmia. Keskiviikkoisin 30.1.2019 klo 15-17 alkaen Palvelukeskus Koivikon puutyötilassa, Sairaalantie 7-9. Muut kokoontumisajat: 30.1. / 13.2. / 27.2. / 13.3. / 10.4. / 24.4. / 8.5. / +vk 21 luontoretki, josta lisätietoa myöhemmin keväällä.

Sodankylän Muistikahvilaan ovat tervetulleita kaikki muistiperheet, muistiyhdistyksen vapaaehtoiset ja muut muistiasioista tai yhdistyksen toiminnasta kiinnostuneet. Muistikahvilan aikataulun löydät tästä

Ivalossa kokoontuu myös työikäisten muistisairaiden oma ryhmä. Lisätietoja ryhmästä sekä kokoontumisajat Virpiltä. (yhteystiedot alla)

Lisätiedot  ja ilmoittautuminen Ylä-Lapin ryhmiin:

Muistiohjaaja Virpi p.045 694 3759 / virpi@lapinmuistiyhdistys.fi

päivitetty 16.1.2019