Puhetta muistista, omaishoitajuudesta, elämästä

Lapin Muistiyhdistys ja Napapiirin Omaishoitajat tuottavat yhdessä Lapin kirjastoverkoston kanssa etäluentojen sarjan Entäs sitten. Tarkoituksena on tuoda näkökulmia siihen, mitä on elää muistisairaana, muistisairaan läheisenä, toimia omaishoitajana ja paljon muuta.

Ke 25.5. klo 17-18.30 Pitääkö kaikesta taistella äitini puolesta? Muistisairaan tytär Satu Saari on avannut tuntemuksiaan blogikirjoituksissa ja kysyy nyt, miksi palvelut eivät toimi.

Mukana keskustelussa on myös kokemustoimija Mauri Tiainen, jolle sairaus on ollut voimavara.

Luento striimataan useisiin Lapin kirjastoihin.

Pääset mukaan luennolle tästä linkistä:

Entäs sitten-luento 25.5. klo 17.

Entäs sitten -luentosarjan ensimmäinen jakso oli ke 30.3. klo 17-18.30. Mukana oli palkittu kokemustoimija Petri Lampinen, joka sai muistisairaus-diagnoosin 52-vuotiaana. Petri Lampinen toimii aktiivisesti muun muassa Alzheimer Europe-ryhmässä, kehittelee sujuvaan arkeen apukeinoja ja valmistautuu siihen, että sairaus etenee.

Petri Lampisen luentotallenne on tässä:

Entäs sitten – Petri Lampinen – YouTube

Ke 27.4. klo 17-18.30 psykologi, omaishoitaja Pirkko Lahti luennoi aiheesta Omaishoidon tabut – Saako tästä edes puhua. Suomen Mielenterveysliiton pitkäaikainen toiminnanjohtaja, eläkeläinen Pirkko Lahti avasi omaishoitajuuden vaikeita puheenaiheita.

Luennot jatkuvat elokuussa.

Kuvassa: Petri Lampinen.