Valtakunnallista aivoviikkoa vietetään viikolla 11 eli 11.-17.3. Teemana on tänä vuonna Aikaa aivoillesi.

Teemaviikko näkyy myös Lapissa monin eri tavoin. Perustoimintojen lisäksi meillä on luvassa:

• Su 10.3. klo 11 Muistimessu Ivalon kirkossa, messu striimataan.
  • Ti 12.3. klo 12 Aikaa aivoillesi Tornion järjestötalolla. Tapahtumassa pääset kuulemaan ajankohtaisia teemoja aivo- ja muistiterveydestä, solistina Jukka Lamminen.
  • Ti 12.3. klo 17-18.30 Muistiliitto järjestää webinaarin Aikaa aivoillesi -vinkkejä kiireen ja älylaitteiden täyttämään arkeen. Puhumassa on psykologian tohtori Mona Moisala.
  • Ke 13.3. klo 17 Hyvinvointitapahtuma Aikaa aivoillesi Kittilässä lukion aulassa.
  • Ke 13.3. klo 10-15 Aivoterveyspiste Kunnon mummola -tapahtumassa Tornion Rajalla -kauppakeskuksessa klo 10-15.
  • To 14.3. klo 13.30-15 TerveMuisti-webinaari. Webinaarissa ovat puhumassa Terveystalon Uniklinikan asiantuntijalääkäri Eevert Partinen Miten uni voi parantaa muistia ja aivojen toimintaa sekä Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen (THL) tutkimuspäällikkö Tiia Ngandu ajankohtaista muistisairauksien ehkäisystä.

Lapin Muistiyhdistys järjestää etäkatsomon Muistituvalla Ainonkatu 2:ssa.

• Pe 15.3. klo 12-16 aivoviikon tempaus Posion Pyrinnöllä. Mukana mm. kunnanjohtaja Pekka Jääskö, Medeka-virtuaalikuntoutus, näyttelijä Erkki Hetta, Hopeiset-kuoro, Koillismaan Omaisoiva, Posion Muistikahvilatoiminnassa mukana olevat posiolaiset yhdistykset.

Luvassa asiaa muisti- ja aivoterveydestä, Lapin hyvinvointialueen ikäihmisen palveluista, eri yhdistyksen toiminnasta, verenpaineen mittausta, arpajaiset, taukojumppaa.

Ja lopuksi Eläkeliitto tanssituttaa osallistujia. Tilaisuuteen on vapaa pääsy.