Olet täällä: Etusivu > Tuki ja palvelut > Muistivapaaehtoistoiminta

Muistivapaaehtoistoiminta

Muistivapaaehtoisena voit toimia myös:

• muistisairaan ihmisen avustajana retkillä, juhlissa ja muissa yhdistyksen tapahtumissa.
  • muistisairaan ihmisen saattajana yhdistyksen tilaisuuksiin tai kerhoihin.
  • järjestelyapuna retkillä ja tilaisuuksissa esim. kahvinkeittäjänä, tarjoilijana, ohjelmansuunnittelijana.
  • esiintyjänä erilaisissa tilaisuuksissa esim. soittaa, laulaa, lausua runoja ja niin edelleen.
  • apuna varainkeruutehtävissä mm. hankkimalla arpajaispalkintoja tai myymällä arpoja tilaisuuksissa, osallistumalla myyjäistalkoisiin.
  • muistikerhojen pää- tai apuohjaajana. Voit vetää oman mielenkiintosi mukaista pienryhmää yksin tai yhdessä toisen muistivapaaehtoisen kanssa. Saat mahdollisuuden jakaa iloa toisillekin omasta osaamisestasi ja harrastuksestasi. Muistisairaan läheisten parissa tehtävää vapaaehtoistyötä voi tiedustella Muistiluotsi -hankkeesta.

Voit osallistua vapaaehtoistoimintaan myös yhdessä ystäväsi, sisaruksesi tai puolisosi kanssa.  Ota yhteyttä mikäli vapaaehtoistoiminta kiinnostaa tai kaipaat itse vapaaehtoisen apua yhdistyksen tilaisuuksiin osallistumiseksi.

Tilastoi tekemäsi vapaaehtoistyö tähän

HALUATKO SEKÄ ANTAA, ETTÄ SAADA?

TULE MUKAAN MUISTIVAPAAEHTOIS-TOIMINTAAMME, MEITÄ ON JO YLI 200 KAIKISSA LAPIN KUNNISSA!

Muistivapaaehtoistyön kursseja on käynnissä koko ajan eri puolilla Lappia,katso alkavat kurssit etusivulta / ajankohtaista -osiosta! Lisätietoja  Annika puhelin: 0400 741 279. Kurssilta voit valmistua joko Muistitukihenkilöksi tai Muisti-Kaveriksi tai yhdistyksen muihin vapaaehtoistehtäviin (esim. myyjäistoiminta, ryhmien ohjaus, hallitustyö, tukituokiotoiminta, aivoterveysluennot)

VAPAAEHTOISTOIMINTAAN LIITTYVÄT KYSYMYKSET JA VAPAAEHTOISTYÖN TUKI SEKÄ TYÖNOHJAUS

Pia-Leena Salo, pia-leena(at)lapinmuistiyhdistys.fi tai puhelin: 0400 741 249. Katso paikallisten Voimapäivien aikataulut etusivulta  / ajankohtaista -osiosta.

Sinä muistisairaan lähi-ihminen

Kaipaatko joskus juttukaveria, joka ymmärtää sinua puolesta sanasta, soita Lapin Muistiyhdistyksen muistitukihenkilölle, jotka ovat tukihenkilökurssin käyneitä maallikoita ja itse myös muistisairaan lähi-ihmisiä. He ovat myös vaitiolovelvollisia.

Valitse itsellesi oma Muistitukihenkilö täältä

Lue lisää Tukihenkilötoiminnastamme täältä

Sinä etenevää muistisairautta sairastava lappilainen

Kaipaatko joskus kaveria kalaan tai kauppaan,kahville tai lenkille? Jos vastasit kyllä, meidän vaitiolovelvolliset vapaaehtoiset MUISTI-KAVERIT OVAT SINUA VARTEN.

Katso kuntasi Muisti-Kaverit täältä

Voit tiedustella Muisti-Kaveria kuntasi muistihoitajalta, muistikoordinaattorilta tai kotihoidon vastaavalta.

Lue lisää Muisti-Kaveritoiminnastamme täältä

Sinä Vapaaehtoistyöntekijämme (Muisti-Kaveri tai Muistitukihenkilö)

Löydät kaiken tarpeellisen vapaaehtoistoimintaasi nyt myös täältä kotisivuiltamme. Tulosta tai täytä lomakkeet sähköisesti.

Voit täyttää vapaaehtoistyön seurantalomakkeen sähköisesti myös tästä

Tulosta lisää vapaaehtoistyön seurantalomakkeita tästä

Avaa ja tulosta Muisti-Kaverisopimus tästä

Tukituokiot läheisille

Tukituokiot muistisairaiden läheisille jatkuvat nyt noin joka toinen keskiviikko Rovaniemellä Pohjolankatu 2:ssa klo 13-14 (katso tarkempaa tietoa etusivulta ajankohtaista -osiosta)   - keskustelua, kahvittelua ja vertaistukea, lämpimästi tervetuloa!

Tukituokiot ovat käynnistyneet myös Kittilässä ja Ivalossa. Lisätietoa Kittilä:muistihoitaja Merja Piekkarilta ja Ivalo Inarilaisen seurapalstalta.