Olet täällä: Etusivu > Tuki ja palvelut > Lapin Muistikunto -hanke

Lapin Muistikunto -hanke 2016-2018

Lapin Muistikunto -hankkeen tavoitteena on Lapin väestön aivoterveyden edistäminen ja kotona asuvien muistisairaiden ja heidän lähi-ihmisten muistikuntoutuksen mallintaminen ja edelleenkehittäminen. Hankkeen tavoitteena on myös vaikuttaa asenteisiin siten, että aivoterveys nähdään elämänmittaisena asiana ja muistikuntoutus ymmärretään osana muistisairaan ihmisen arkea. Hankkeen toiminta-alueena on Lapin maakunta.

Teemme mielellämme yhteistyötä aivoterveyden ja muistikuntoutuksen edistämiseksi. Otathan yhteyttä.

Alapuolelta löytyy Lapin Muistikunto -hankkeen ryhmätoimintaa. Sisällöt ajankohtineen avautuvat kunkin paikkakunnan kohdalla klikkaamalla. Ilmoittautuminen käynnissä oleviin ryhmiin on päättynyt, mutta ryhmiin on mahdollista tulla mukaan myöhemminkin. Lisätietoja saa Lapin Muistiyhdistyksen toimistolta sekä Mallalta ja Mirjalta.

Lapin Muistikunto -hankkeen esite löytyy tästä

Tutustu Aivoterveyspolku- malliimme tästä

Tutustu Muistikunto -malliimme tästä

Aivoterveys

Vapaaehtoinen aivoterveyslähettiläs:

tarkoituksena järjestää vuoden 2018 aikana vapaaehtoisten aivoterveyslähettiläiden koulutusta.

Aivoterveysryhmät:

Aivoterveysryhmiä on toteutettu seuraavilla paikkakunnilla: Kittilä, Rovaniemi, Posio, Salla, Kivitaipale, Pello, Ylitornio, Ivalo ja Kolari.

Muistikuntoutus

Kolarin Muistikunto -ryhmä 2018.

Muistisairauteen sairastuneille ja heidän lähi-ihmisilleen on toteutettu seuraavia ryhmiä 2016-2017 aikana:Kittilän Muistikunto-ryhmä, Ranuan Muistikunto-ryhmät,  Rovaniemen Muistikunto -leiri, Rovaniemen Digiryhmät I ja II, Kivitaipaleen Digiryhmä, Pellon Digiryhmä, Muonion Digiryhmä, Kittilän Digiryhmä ja Kemijärven Muistikunto -ryhmät

Hankesuunnittelija Malla Rekilä puhelin: 045 668 3845 tai malla(at)lapinmuistiyhdistys.fi

Hanketyöntekijä Mirja Heikkala puhelin: 045 668 3844 tai mirja(at)lapinmuistiyhdistys.fi (työvapaalla 1.8.-31.12.2017)