Olet täällä: Etusivu > Tuki ja palvelut > Lapin Muistikunto -hanke

Lapin Muistikunto -hanke 2016-2018

Lapin Muistikunto -hankkeen tavoitteena on Lapin väestön aivoterveyden edistäminen ja kotona asuvien muistisairaiden ja heidän lähi-ihmistensä muistikuntoutuksen mallintaminen ja edelleen kehittäminen. Hankkeen tavoitteena on myös vaikuttaa asenteisiin siten, että aivoterveys nähdään elämänmittaisena asiana ja muistikuntoutus ymmärretään osana muistisairaan ihmisen arkea. Hankkeen toiminta-alueena on Lapin maakunta.

Teemme mielellämme yhteistyötä aivoterveyden ja muistikuntoutuksen edistämiseksi. Otathan yhteyttä.

Lisätietoja saa Lapin Muistiyhdistyksen toimistolta sekä Mirjalta ja Hannalta.

Tutustu Aivoterveyspolku- malliimme tästä

Aivoterveys

Vapaaehtoinen aivoterveyslähettiläs:

Toteutamme vapaaehtoisten aivoterveyslähettiläiden koulutuksia

Aivoterveyslähettiläskoulutus verkossa. Verkkokoulutus sisältää 3 x 2 tunnin aivoterveysluentoa. Saat tietoa aivoterveydestä, ryhmänohjaamisesta sekä kattavan tietopaketin käyttöösi. Osallistua voi kotoa käsin omalta koneelta. Aikataulu: ti 8.5. klo 12-14, ma 14.5. klo 12-14 ja ti 22.5. klo 12-14.

Aivoterveyslähettiläskoulutusta on mahdollista tilata myös omalle paikkakunnalle. Lisätietoja saa Mirjalta ja Hannalta.

Ilmoittautuminen Lapin Muistiyhdistyksen toimistolle p. 040 508 0482; toimisto(at)lapinmuistiyhdistys.fi

Aivoterveystilaisuudet:

Sydänviikon luento "Mielen hyvinvointi ja omat voimavarat". Toteutetaan yhteistyössä Sallan Sydänyhdistys ry:n kanssa. Torstaina 19.4. klo 12-14, kunnanvirasto, Salla

Aivoterveysryhmiä on toteutettu seuraavilla paikkakunnilla: Kittilä, Rovaniemi, Posio, Salla, Kivitaipale, Pello, Ylitornio, Ivalo ja Kolari.

Muistikuntoutus

Muistikunto-leiri alle 65-vuotiaille muistisairaille ihmisille ja heidän lähi-ihmisilleen 26.-27.6.2018 Rovaniemellä

Vertaistukiryhmä muistisairaan ihmisen lähi-ihmiselle Muoniossa alk. 6.4.2018

Muistisairauteen sairastuneille ja heidän lähi-ihmisilleen on toteutettu seuraavia ryhmiä 2016-2018 aikana:Muistikunto-ryhmät Kittilässä, Ranualla, Kolarissa ja Kemijärvellä. Muistiperheille suunnattuja Digiryhmiä on ollut Rovaniemellä, Lohinivassa, Kivitaipaleessa, Pellossa, Muoniossa ja Kittilässä. Lisäksi Rovaniemellä on toteutettu Muistikunto-leiri.

Hankesuunnittelija Mirja Heikkala puhelin:

045 668 3844; mirja(at)lapinmuistiyhdistys.fi

Hanketyöntekijä Hanna Ruonala puhelin:

045 668 3845; hanna(at)lapinmuistiyhdistys.fi