Olet täällä: Etusivu > Tuki ja palvelut > Lapin Muistikunto -hanke

Lapin Muistikunto -hanke 2016-2018

Lapin Muistikunto -hankkeen tavoitteena on Lapin väestön aivoterveyden edistäminen ja kotona asuvien muistisairaiden ja heidän lähi-ihmisten muistikuntoutuksen mallintaminen ja edelleenkehittäminen. Hankkeen tavoitteena on myös vaikuttaa asenteisiin siten, että aivoterveys nähdään elämänmittaisena asiana ja muistikuntoutus ymmärretään osana muistisairaan ihmisen arkea. Hankkeen toiminta-alueena on Lapin maakunta.

Teemme mielellämme yhteistyötä aivoterveyden ja muistikuntoutuksen edistämiseksi. Otathan yhteyttä.

Lisätietoja saa Lapin Muistiyhdistyksen toimistolta sekä Mirjalta ja Hannalta.

Tutustu Aivoterveyspolku- malliimme tästä

Tutustu Muistikunto -malliimme tästä

Aivoterveys

Vapaaehtoinen aivoterveyslähettiläs:

Toteutamme vapaaehtoisten aivoterveyslähettiläiden koulutuksia. Ensimmäinen toteutus on ke 28.2. klo 12-15 ja toinen koulutuspäivä on to 15.3. klo 12-15. Caritas Palvelukeskuksen tiloissa (Lapinkatu 1, Rovaniemi). Lisätietoja saa Mirjalta ja Hannalta.

Aivoterveystilaisuudet:

Aivoterveysiltapäivä yhteistyössä Kolarin Työttömät Ry:n kanssa 27.2. klo 14

Ranuan Aivoterveyspolku 17.4.-15.5.2018 klo 12-14

Aivoterveysryhmiä on toteutettu seuraavilla paikkakunnilla: Kittilä, Rovaniemi, Posio, Salla, Kivitaipale, Pello, Ylitornio, Ivalo ja Kolari.

Muistikuntoutus

Kolarin Muistikunto -ryhmä 6.2.-27.3.2018

Lohinivan Digiryhmä 29.1.-26.2.2018

Muistisairauteen sairastuneille ja heidän lähi-ihmisilleen on toteutettu seuraavia ryhmiä 2016-2017 aikana:Kittilän Muistikunto-ryhmä, Ranuan Muistikunto-ryhmät,  Rovaniemen Muistikunto -leiri, Rovaniemen Digiryhmät I ja II, Kivitaipaleen Digiryhmä, Pellon Digiryhmä, Muonion Digiryhmä, Kittilän Digiryhmä ja Kemijärven Muistikunto -ryhmät.

Hankesuunnittelija Mirja Heikkala puhelin: 045 668 3844; mirja(at)lapinmuistiyhdistys.fi

Hanketyöntekijä Hanna Ruonala puhelin: 045 668 3845; hanna(at)lapinmuistiyhdistys.fi